איך להתאים את התזונה לסוג הספורט שלכם

איך להתאים את התזונה לסוג הספורט שלכם

בשנים האחרונות ניתן לראות מגמה הולכת וגדלה של אנשים שמוכנים להשקיע בעצמם, בבריאות שלהם ובאורח החיים שלהם. אם בעבר רוב האנשים השקיעו את עצמם בעיקר בעבודה ובבניית הקריירה שלהם, הרי שהיום המודעות לאיזון בין בית לעבודה, מעלה את הצורך בגוף בריא ונפש רגועה. הדרך הפשוטה והיעילה ביותר להגיע לכך, היא באמצעות תזונה מותאמת אישית ופעילות גופנית מתאימה. ישנם אנשים שיתחברו יותר לריצה או לפעילות אקטיבית ומהירה יותר, בעוד אנשים אחרים ירגישו בנוח יותר באימון יוגה רגוע או באימון פילאטיס מחזק. בכל מקרה, מעבר לפעילות גופנית שיכולה לחזק ולהגמיש את הגוף, מומלץ להשקיע גם בתזונה שלכם. חשוב לזכור כי המזון שאנחנו מכניסים לפה, בונה בעצם את הגוף שלנו. לכן חשוב להתאים בין התזונה לסוג הספורט שבחרתם לעסוק בו.

כיצד להתאים את התזונה לסוג הספורט המועדף עליכם

כאמור, התזונה אמורה לבנות את הגוף שלכם בהתאם לפעילות הגופנית שבה אתם עוסקים. אומנם כולם אמורים לאכול בצורה מאוזנת, על מנת לספק לגוף את כל הרכיבים התזונתיים הדרושים לו לצורך תפקודו התקין, אך מי שמתאמן באופן קבוע, צריך להקפיד קצת יותר על תוזנה שלו. למשל, אנשים שעוסקים בריצה בצורה רצינית, חייבים להקפיד על תזונה שתוכל לספק להם כמות מספקת של קלוריות. מעבר לכך, חשוב לספק לגוף כמות מספקת של חלבון, על מנת שהגוף יוכל להשתקם מהר יותר בין הריצות, ולמנוע פציעות מיותרות. כמו כן, אנשים שלוקחים ברצינות את התחום של הרמת משקולות ומעוניינים להתחזק ולגדול מבחינת מסת השריר שלהם, חייבים לצרוך כמויות מספקות של חלבון לצד כמויות מספקות של פחמימות. הפחמימות מסייעות לגוף להתאושש מהר יותר ולצאת ממצב של עייפות או תשישות, ואילו החלבון נועד כדי לאפשר בנייה של מסת שריר. מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע המתמחים בתחום תזונה נכונה לספורטאים, על מנת להתאים לעצמכם את סוג התזונה המתאים ביותר לצרכים, לרצונות ולגוף שלכם.

לסיכום, כל מי שעוסק בפעילות גופנית חייב לתת דגש מיוחד לתזונה שלו. ללא תזונה מתאימה, הגוף יהיה תשוש מידי בעקבות המאמץ הגופני, דבר שעלול להוביל לדלקות ולפציעות.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest

אולי יעניין אתכם?